03-11-2014, 00:00
Podsekretarz stanu Tadeusz Nalewajk 21 października br. przebywał z wizytą w Paryżu, gdzie odwiedził Międzynarodowe Targi Spożywcze SIAL 2014.
Międzynarodowe Targi Spożywcze SIAL w Paryż (foto: ARR) |
Przeprowadził rozmowy z polskimi wystawcami i zapoznał się z prezentowaną przez nich ofertą. Rozmówcy podkreślali duże zainteresowanie polską ofertą i bardzo konkretny, biznesowy charakter prowadzonych rozmów.
Program pobytu wiceministra t. Nalewajka w Paryżu obejmował również wizytę na Międzynarodowej Giełdzie Rolno-Spożywczej Rungis, będącej największym na świecie rynkiem hurtowym świeżych towarów rolno-spożywczych. Giełda Rungis obsługuje 18 mln europejczyków, w tym 12 mln Francuzów i stanowi doskonałe miejsce na pozyskanie nowych odbiorców swoich produktów ze względu na stałą obecność importerów, hurtowników jak również przedstawicieli handlowych największych sieci dystrybucji we Francji. W trakcie wizyty na giełdzie Rungis podsekretarz stanu odwiedził tzw. „Polską Halę” oraz rozmawiał z przedstawicielami firmy, która zajmuje się sprzedażą polskich produktów na rynku francuskim.
Międzynarodowe Targi Spożywcze SIAL 2014 odbywają się w dniach 19-23 października br. w Paryżu. To jedne z największych i najbardziej prestiżowych targów na świecie poświęconych przemysłowi rolno-spożywczemu, sprzedaży detalicznej żywności oraz branży cateringowej. Stanowią również światowe forum prezentacji najnowszych produktów i trendów na rynku konsumenckim. Tegoroczna edycja targów zgromadziła 6300 wystawców z ponad 100 państw oraz ponad 150 000 zwiedzających z 200 państw. W programie Targów znalazło się szereg konferencji, debat oraz wywiadów poświęconych tematyce odżywania, zdrowia, zrównoważonego rozwoju, budowania relacji z klientem, innowacji i nowych trendów w branży.
W tegorocznej edycji targów wzięło udział ponad 180 firm z Polski reprezentujących najważniejsze branże sektora rolno-spożywczego. W hali nr 1 zorganizowane zostało stoisko narodowe z udziałem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Agencji Rynku Rolnego, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Agencji Rozwoju Mazowsza.
Na stoisku MRiRW pod hasłem „Polska Smakuje” zaprezentowane zostały produkty posiadające znak Poznaj Dobrą Żywność z 22 firm branży mleczarskiej, mięsnej, owocowo-warzywnej, alkoholowej, piekarniczo-cukierniczej. Dodatkowo w hali nr 6 można było odwiedzić wspólne stanowisko polskiej branży mięsnej zorganizowane przez Związek Polskie Mięso.
Podobne artykuły
Komentarze