jedzenie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

Loża Ekspertów „Doceń polskie” obradowała w tym roku po raz czwarty

Program „Doceń polskie” cieszy się stałym zainteresowaniem producentów żywności. Godło podkreślające zarazem pochodzenie żywności i jej wysoką jakość to niewątpliwy atut w obliczu rosnącego zainteresowania konsumentów rodzimymi wyrobami. 

Program „Doceń polskie” cieszy się stałym zainteresowaniem producentów żywności. Godło podkreślające zarazem pochodzenie żywności i jej wysoką jakość to niewątpliwy atut w obliczu rosnącego zainteresowania konsumentów rodzimymi wyrobami. Za nami XXVI atestacja w historii programu promocyjnego. Podczas wydarzenia oceniono ponad 230 produktów z oferty 76 firm.

Loża Ekspertów „Doceń polskie” obradowała w tym roku po raz czwarty

- Na przestrzeni lat obserwujemy zdecydowaną zmianę zachowań konsumenckich. Minął okres „boomu” na zagraniczne produkty, obecnie coraz chętniej sięgamy po krajowe wyroby. Trend ten cały czas postępuje, ale trzeba pamiętać, że na decyzje zakupowe wpływają także względy ekonomiczne. Pewne jest jednak to, że Polacy robią zakupy coraz bardziej świadomie - ocenia Mirek Drewniak, współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni oraz przewodniczący Loży Ekspertów Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.

Gremium specjalistów z branży spożywczej, decydujące o przyznaniu znaków jakości „Doceń polskie”, obradowało 25 października br. w Sosnowcu. To była XXVI atestacja żywności w historii przedsięwzięcia propagującego rodzimą żywność i jej wytwórców.

Konsumenci poświęcają większą uwagę produktom, które trafią na ich stoły, a przy tym mają do dyspozycji coraz bogatszy wachlarz możliwości, czego potwierdzeniem są także produkty zgłaszane do oceny. - Każdorazowo oceniamy bardzo różnorodne wyroby, zarówno te tradycyjne, jak i nowe propozycje, często będące wariacjami na temat klasycznych produktów - mówi Katarzyna Salomon zasiadająca w Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”.

Do październikowej atestacji zakwalifikowane zostały m.in. gama zimnotłoczonych olejów, nowatorskie przyprawy, nabiał, wypieki, słodycze, dania gotowe, wędliny i mięsa, w tym również dziczyzna, przetwory, owoce, wody stołowe i mineralne, a także sosy, miody, alkohole oraz wyroby z kategorii żywności funkcjonalnej. Ocenie poddano w sumie 232 produkty z asortymentu 76 wytwórców.

- Naszą rolą jest wyróżnienie dobrych, polskich produktów. Audyt odwzorowuje sytuację na rynku spożywczym - znajdziemy tu wiele doskonałych propozycji, ale także produkty wymagające pewnego dopracowania technologicznego. Tych pierwszych jest znacznie więcej, obserwujemy także systematyczną poprawę jakości wyrobów w poszczególnych segmentach, na przykład w nabiale - mówi członkini Loży Ekspertów, Celina Nierodkiewicz.

Opinię tę podziela zasiadający w Loży Ekspertów Wiesław Bober. Współzałożyciel Klubu Szefów Kuchni zwraca również uwagę na nieoczywiste hity eksportowe „made in Poland”.

- Sprowadzamy wodę z Włoch, czy Francji, a tymczasem nasze wody są równie doskonałe i co ciekawe - trafiają do odbiorców nawet na Dalekim Wschodzie. To tylko jeden z licznych przykładów na to jak wysoko zagraniczni konsumenci oceniają naszą żywność - zauważa W. Bober.

- Cieszę się, że poprzez działania realizowane w ramach programu „Doceń polskie” możemy wspierać producentów w propagowaniu artykułów spożywczych wartych uwagi. Znak promocyjny to dodatkowy atut nie tylko w kontekście patriotyzmu konsumenckiego. Rodzime wyroby eksponujemy na różne sposoby, przypominamy o produktach, które odeszły w niepamięć konsumentów, dostarczamy inspiracji kulinarnych i zachęcamy do stałego odkrywania bogactwa rodzimych wyrobów. Jednocześnie udostępniamy firmom konkretne materiały i narzędzia pozwalające wyróżnić się na konkurencyjnym rynku spożywczym - mówi Marek Bielski, twórca programu „Doceń polskie”.

Członkowie Loży Ekspertów są zgodni, że na podsumowanie bieżącego roku w kontekście rynku spożywczego jest jeszcze za wcześnie, podtrzymują jednak wyrażaną już wcześniej opinię dot. przyszłości tej branży. Ich zdaniem coraz większy udział w rynku będą miały m.in. produkty convenience, a także tradycyjne wyroby (od wieków obecne w polskiej kuchni), ale podane w nowoczesnej i wygodnej dla konsumentów formie.