google

    jedzenie, firmy spożywcze, branża spożywcza

    Kursy walut 16.02.2018
    1 USD
    3.3173
    -0.0086
    1 EUR
    4.1559
    0.0029
    1 CHF
    3.6049
    0.0109
    1 GBP
    4.6769
    0.0006
    1 RUB
    0.0588
    0.0001
    Newsletter
    Otrzymuj wiadomości o nowościach w branży
    Podaj imię i nazwisko:
    Twój adres email:
     
    Zobacz na mapie
    Chcę dodać:
    W zasięgu km

    • Laureaci programu „Doceń polskie” podsumowują rok 2017

    Jak branża spożywcza ocenia rok 2017? Czym zaskoczyły minione miesiące, jakie nowe trendy pojawiły się na rynku i co przyniesie przyszłość? Między innymi te pytania zadaliśmy laureatom Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.  Swoimi spostrzeżeniami dzielą się przedstawiciele siedmiu firm.

    Producent herbat; spółka zajmująca produkcją wyrobów drobiowych; gospodarstwo ogrodnicze; gminna spółdzielnia produkcyjna; rodzinna firma przetwarzająca owoce i warzywa, franczyzowa sieć lodziarni oraz producent rybnych specjałów - wszystkich  wytwórców łączy fakt zdobycia godła jakości Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Każda z firm posiada w ofercie przynajmniej jeden produkt nagrodzony przez jury programu, czyli Lożę Ekspertów. Certyfikat zdobywają tylko artykuły spożywcze, które podczas audytu uzyskały wysokie noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Tytuł TOP PRODUKT jest natomiast nadawany artykułom z maksymalną liczbą punktów.

    Co przyniósł rok 2017?

    - To był dobry rok. Mimo, że nieurodzaj dał się mocno we znaki branży przetwórczej, udało się nam się uniknąć podwyżek końcowych cen produktów - mówi Katarzyna Surowiec z firmy Ogródek Dziadunia Czesław Ślusarczyk Sp. J. Producent z Wąsosza Dolnego posiada w swoim portfolio sześć wyrobów ze znakiem „Doceń polskie” i tytułem TOP PRODUKT. Są to: Papryka konserwowa; Ogórki konserwowe; Kapusta kiszona z grzybami leśnymi; Koncentrat barszczu czerwonego; Syrop z malin oraz Buraczki wiórki. Wszystkie wyliczone wyroby nagrodzono więcej niż jeden raz, co świadczy o powtarzalności produkcji (godła jakości są nadawane zawsze na 2 lata).

    Poprzedni rok pozytywnie oceniają także przedstawiciele Przetwórstwa Rybnego Łosoś Sp. z o.o. - Jeżeli chodzi o branżę rybną, rok 2017 można podsumować jako udany. Na pewno cały czas rośne świadomość konsumentów dotycząca korzyści ze spożywania ryb, a to sprzyja rozwojowi naszej branży. Ostatni rok w naszej firmie to ciągła praca nad jak najlepszym dopasowaniem portfolio naszych produktów do potrzeb coraz bardziej wymagającego konsumenta. W związku z tym w naszej ofercie pojawiło się kilka nowych, ciekawych propozycji m.in. łososie w gramaturze 110 g - mówi Marek Surmacz, Specjalista ds. Handlu i Marketingu.

    Przetwórstwo Rybne Łosoś to nie jedyny laureat programu promocyjnego, który ostatnio wzbogacił swoją ofertę. Nowe propozycje zaproponowała także firma BiFIX Wojciech Piasecki. - W minionym roku nasza firma wprowadziła na rynek nowe produkty w segmencie dżemów; stworzyliśmy je jako uzupełnienie do naszej oferty herbat. Jako producent herbat owocowych bazujemy na własnych plantacjach owoców, dokładnie tak samo jest w przypadku dżemów. Staramy się, żeby nasza firma kojarzyła się konsumentom jako producent wysokiej jakości herbat i dżemów owocowych. Posiadamy w ofercie dżemy o najniższej zawartości cukru w składzie, a także „produkty owocowe”, które słodzone są cukrem pochodzącym z soków owocowych. Rok 2017 był dla nas trudny, gdyż kategorię dżemów cechuje duża konkurencja, a rynek jest bardzo nasycony - informuje Maria Piasecka - Kufel, Dyr. ds. projektowania, marketingu i administracji w firmie BiFIX. Godła jakości i tytuły TOP PRODUKT zdobyły trzy propozycje tego producenta. Loża Ekspertów dwukrotnie nagrodziła Herbatkę ziołową Melisa, Herbatkę ziołową Pokrzywa oraz Herbatkę ziołową Mięta.

    Kolejną ubiegłoroczną nowością jest reklama telewizyjna, którą firma BiFIX zrealizowała z dotacji Unii Europejskiej „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” - Mamy nadzieję, że została ona pozytywnie odebrana przez naszych klientów i że przyniesie nam jeszcze większą rozpoznawalność naszej marki - podkreśla M. Piasecka - Kufel.

    Rok 2017 był pracowity i pełen wyzwań także dla Gospodarstwa Ogrodniczego w Ryczywole s.c. - Najtrudniejsze było utrzymanie cen za krajowe owoce na poziomie gwarantującym rentowność upraw i konkurowanie z owocami z importu o bardzo niskiej jakości (pochodzącymi z Hiszpanii, Portugalii, czy Maroka). W sezonie zatrudniliśmy i zakwaterowaliśmy ponad 150 osób, co było wielkim wyzwaniem logistycznym. Ograniczyliśmy jednak w ten sposób procent owoców, które nie były zebrane w optymalnym terminie, a tym samym udział owoców drugiej klasy został ograniczony do około 3 proc. co jest bardzo dobrym wynikiem - mówi Jacek Pospiszyl, reprezentujący mazowieckie gospodarstwo. Deserowa truskawka oraz Deserowa malina z Ryczywołu zdobyły certyfikaty programu i tytuły TOP PRODUKT.

    Również w ocenie przedstawicieli firmy Multi Ice Radosław Charubin, do której należą lodziarnie LodyBonano, ubiegły rok nie należał do najłatwiejszych. - Wszystko rzecz jasna za sprawą pogody, która nas nie rozpieszczała, a jak wiadomo lody najlepiej smakują w upały. Nasi partnerzy musieli wykazać się jeszcze większą kreatywnością i skutecznością niż dotychczas. Co ciekawe jednak, dzięki temu wielu z nich nie odnotowało spadku sprzedaży, a wręcz przeciwnie. Klienci wybierali lodziarnie zamiast plaży, co przełożyło się na zyski. Jeśli zaś chodzi o rozwój sieci franczyzowej Lodów Bonano, od zawsze stawiamy na jakość, a nie ilość. Dotyczy to zarówno samych produktów i usług, jak i partnerów do współpracy. Nie zależy nam już na szybkiej ekspansji, wybieramy raczej zrównoważony i pewny rozwój. Ten trend chcielibyśmy utrzymać w kolejnych latach. Naszym punktem docelowym niezmiennie jest uruchomienie 1000 lodziarni - mówi Aneta Nazaruk, reprezentująca sieć LodyBonano. Lody Szarlotka dostępne w lodziarni tej marki zdobyły znak jakości i tytuł TOP PRODUKT.

    Ostatnie miesiące również dla firmy Multi Ice były bardzo pracowite: podjęto bowiem działania usprawniające funkcjonowanie sieci franczyzowej oraz odświeżające wizerunek marki. Mowa o nowych, ujednoliconych elementach wystroju, czy powiększeniu okna sprzedażowego. Firma zrealizowała ponadto akcje marketingowe i promocyjne. - Przede wszystkim w minionym roku postawiliśmy na rozwój własnych lodziarni; uruchomiliśmy ich aż 23. Na tej bazie powstał nowy koncept „Lodziarnia od zaraz” dedykowany jest tym inwestorom, którzy chcą szybko wejść w branżę, przyjść na tzw. „gotowe”. Otrzymują od nas w pełni wyposażony punkt w dobrej lokalizacji, całe know how, więc mogą od razu rozpocząć sprzedaż, nie tracąc czasu na projekty, remont itd. Umożliwia to też szybszy zwrot inwestycji. Co ciekawe, podczas październikowych Targów Franczyzy z dużym uznaniem przyjęto nasz pomysł na udzielanie biznesowym partnerom, chcącym otworzyć punkt z Lodami Bonano, bonu o wartości 6000 zł. Można to uznać za coś wyjątkowego, ponieważ zainteresowanie było ogromne. Liczymy, że w tym roku przyniesie to wymierne korzyści - zdradza A. Nazaruk.

    Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność portalu
    wymień swoją przeglądarkę na nowszą wersję.