jedzenie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

Dlaczego warto kupować mięso bezpośrednio od producenta?

W ostatnich latach znacznie zmieniła się struktura rynku mięsnego w Polsce. Obecnie głównymi ośrodkami dystrybucji mięsa są sieci supermarketów. Na znaczeniu straciły niewielkie sklepy firmowe oferujące wyroby mięsne bezpośrednio od producenta.   

W ostatnich latach znacznie zmieniła się struktura rynku mięsnego w Polsce. Obecnie głównymi ośrodkami dystrybucji mięsa są sieci supermarketów. Na znaczeniu straciły niewielkie sklepy firmowe oferujące wyroby mięsne bezpośrednio od producenta. Niepokojący jest fakt, że jednocześnie w Polsce dostrzegamy wzrost niezadowolenia społeczeństwa z jakości mięsa oferowanego przez dyskonty spożywcze. To szansa dla producentów prowadzących lokalne sklepy firmowe, którzy kierują swoją ofertę bezpośrednio do klienta.

Producenci mięsa coraz chętniej stawiają na bezpośredni kontakt z klientem. Spowodowane jest to między innymi rosnącymi oczekiwaniami konsumentów i ich potrzebami związanymi z jakością towaru i obsługi.

Główną zaletą pozyskiwania mięsa bezpośrednio od producenta jest gwarancja świeżości. W przeciwieństwie do pośrednich dystrybutorów, producenci mają zazwyczaj własną hodowlę oraz autorskie procedury procesu produkcji – rozpoczynając od uboju i selekcji, a kończąc na własnej obróbce wyrobu. Ponadto samodzielnie dbają od samego początku o jego prawidłowy przebieg – każdy etap jest odpowiednio przygotowany i skrupulatnie sprawdzany. W przeciwieństwie do wielu firm mięsnych, producenci nie używają do swych obróbek chemii i konserwantów, co pozwala na utrzymanie wysokiej jakości mięsa.

Eksperci od żywienia są zgodni co do tego, że mięso jest niezwykle ważnym elementem codziennej diety, dlatego należy dbać o jego świeżość. Niestety, nieraz się zdarza, że na sklepowych półkach możemy znaleźć na przykład porcję mięsa po terminie przydatności. Producenci radzą sobie z tym problemem inaczej: wyroby, które się nie sprzedadzą, mogą oddać do zakładu w celu przetworzenia je na inne, również świeże produkty. Jest to niezwykle ważne, szczególnie przy dużych porcjach mięsa, które mogą się szybko zepsuć.

Konkurencyjne ceny to kolejny argument przemawiający za zamawianiem mięsa bezpośrednio od producentów. Jako że wszystkie czynności są wykonywane najczęściej w jednym miejscu, do ostatecznej ceny mięsa nie są doliczane opłaty dodatkowe, związane na przykład z eksploatacją, transportem, obróbką itp. Dzięki temu ceny proponowane przez producentów mogą być znacznie niższe, niż w wielkich dyskontach spożywczych.

Potrzeby i oczekiwania klientów rosną wraz z rozwojem rynku. Nie inaczej wygląda to w przypadku sektora mięsnego – producentom zależy na tym, aby klient był zadowolony z wykonanej usługi, dlatego też często decydują się na realizację niestandardowych zamówień, takich jak np. ozory cielęce, czy podroby z kurczaka (wątroby, żołądki etc.). W przypadku Harbi Meat, którego działalność poza produkcją obejmuje również sprzedaż hurtową i dystrybucję, sprzedaje nawet 450-500 kg mięsa jednemu klientowi tygodniowo. Miesięcznie sprzedaż hurtowa osiąga nawet 11-13 ton wołowiny, baraniny, cielęciny, jagnięciny oraz drobiu.

Struktura rynku mięsnego w Polsce ulega ciągłym zmianom. Obecnie daje się zauważyć tendencję dostosowywania oferty produktowo-usługowej pod oczekiwania i potrzeby klienta. Zdając sobie sprawę z wielu udogodnień i przyjaznych rozwiązań dla klientów, coraz więcej osób i firm z branży gastronomicznej decyduje się na pozyskiwanie mięsa bezpośrednio od producenta.


Komentarze

Brak elementów do wyświetlenia.