google

    jedzenie, firmy spożywcze, branża spożywcza

    Kursy walut 14.11.2018
    1 USD
    3.8114
    -0.0154
    1 EUR
    4.2954
    -0.004
    1 CHF
    3.7747
    -0.0115
    1 GBP
    4.9424
    0.0099
    1 RUB
    0.0563
    -0.0002
    Newsletter
    Otrzymuj wiadomości o nowościach w branży
    Podaj imię i nazwisko:
    Twój adres email:
     
    Zobacz na mapie
    Chcę dodać:
    W zasięgu km

    • Jak odżywiać się przy nietolerancji laktozy?

    Problem nietolerancji laktozy dotyka ok. 30% Polaków. Jak powinno wyglądać menu osób zmagających się ze wspomnianą dolegliwością?

    Laktoza to nic innego, jak tylko cukier mleczny. Do jej nietolerancji dochodzi w momencie, gdy jelito nie wytwarza (bądź też wytwarza zbyt małe ilości) enzymu laktazy, który z kolei rozkłada wiązanie pomiędzy galaktozą, a glukozą. Jak więc łatwo się domyślić, nietolerancja laktozy dotyka układu pokarmowego. Wśród objawów opisywanej dolegliwości wymienić należy między innymi wzdęcia, wrażenie pełności, gazy, uczucie przelewania, ból brzucha oraz biegunki.

    Dieta przy nietolerancji laktozy

    Nietolerancja laktozy to dolegliwość, która wymaga zastosowania diety eliminacyjnej będącej zarazem formą leczenia objawowego. Wspomniana dieta zakłada ograniczenie - bądź też całkowite wyeliminowanie - produktów zawierających laktozę. To, jak restrykcyjna będzie dieta, uzależnione jest od kilku czynników, a mianowicie postaci nietolerancji laktozy, wieku i kondycji zdrowotnej chorego, jak również objawów towarzyszących spożyciu produktów zawierających cukier mleczny.

    Czego nie jeść?

    Wbrew pozorom dieta eliminacyjna zalecana przy nietolerancji laktozy nie ogranicza się wyłącznie do rezygnacji z mleka i jego przetworów. Jak się bowiem okazuje, mleko jest składnikiem obecnym w składzie nawet tych produktów, które – pozornie - nie mają z nabiałem nic wspólnego.

    Wśród wyrobów zawierających znaczne ilości laktozy wymienić należy wyroby takie, jak: mleko (krowie, kozie, owcze, odtłuszczone, w proszku), jogurt, kefir, śmietana, śmietanka do kawy, maślanka, serwatka, mozarella, sery białe.

    Mniejsze ilości laktozy możemy znaleźć również w produktach takich, jak: masło, serek topiony, lody, bita śmietana, pieczywo, dania mączne, dania gotowe, słodycze, czekolada, ciasta, a nawet parówki, kiełbasy czy też pasztety.

    Jak widać na powyższych przykładach, mleko jest produktem, który – w formie ukrytej – może być obecny nawet w wędlinach czy słodyczach. Jeśli więc zależy ci na całkowitym wyeliminowaniu laktozy, to przed zakupem danego wyrobu upewnij się, że w jego składzie nie ma mleka (również w proszku), serwatki, tłuszczu mlecznego ani śmietanki.

    Dieta bez laktozy, a dieta odchudzająca

    Osoby zmuszone przestrzegać diety bez laktozy muszą zwracać baczną uwagę na skład zjadanych posiłków. W związku z powyższym mają one spore kłopoty z doborem diety odchudzającej. Nie oznacza to jednak, że wspomniany problem wyklucza możliwość zrzucenia zbędnych kilogramów. Rozwiązaniem wspomnianej kwestii może okazać się catering dietetyczny. Większość renomowanych firm świadczących tego typu usługi posiada w swojej ofercie diety odchudzające dostosowane do potrzeb osób nietolerujących laktozy. Marką tego rodzaju jest np. Przełom w Odżywianiu. Warto dodać, iż wszystkie diety oferowane przez wspomnianą firmę układa są przez zespół dyplomowanych dietetyczek.

    Reklama sponsorowana: Zamów reklamę
    Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność portalu
    wymień swoją przeglądarkę na nowszą wersję.