Archiwum Państwowe w Kielcach
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
specjalista do spraw płac i księgowości w Dziale finansowo-księgowym
25-045 Kielce ul. Janusza Kusocińskiego 57
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- Prowadzi całość spraw z zakresu płac, w tym: naliczenia, potrącenia, listy płac, rozliczenia ZFŚS, PPK, rozliczenia z US i ZUS, przelewy, korespondencję dotyczącą potrąceń z wynagrodzeń oraz z ZUS i US, wystawia zaświadczenia o zarobkach. Obsługuje programy w systemie Progman
- Sporządza i składa deklaracje w US i ZUS
- Rozlicza delegacje pracowników
- Obsługuje finansowo umowy cywilnoprawne
- Przygotowuje dane z zakresu prowadzonych spraw do sprawozdań, raportów, analiz, informacji i opinii
- Kontroluje dokumenty pod względem formalno-rachunkowym
- Rozlicza dostawców i odbiorców oraz księguje dokumenty w systemie Progman. Reguluje płatności w systemie bankowym NBP
- Wystawia faktury i dokumenty wewnętrzne za usługi archiwalne i inne
- Analizuje na bieżąco wydatki i dochody budżetowe
- Sprawdza wydatki budżetowe z planem finansowym i analizuje budżet zadaniowy
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa wykonywana 8 godzin dziennie w siedzibie urzędu.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest na pierwszym piętrze. Jest wyposażone w sprzęt komputerowy i biurowy. Pracownik obsługuje komputer powyżej 4 godzin dziennie. Pracę wykonuje w pozycji siedzącej przy oświetleniu naturalnym i sztucznym.
W budynku są pomieszczenia socjalne wyposażone w sprzęt AGD.
Budynek jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Posiada odpowiednio przystosowane ciągi komunikacyjne, pomieszczenia sanitarne i windę. Oświetlenie jest rozproszone i nie wywołuje efektu olśnienia. W budynku oraz w jego otoczeniu zastosowane są oznaczenia kontrastowe. Przed wejściem do budynku znajduje się podjazd i dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Budynek i teren wokół jest objęty monitoringiem wizyjnym. W budynku jest system kontroli dostępu.
Obok budynku jest przystanek autobusowy (autobusy nr 24 i 44).
Inne informacje:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Nie rozpatrzymy oferty przesłanej elektronicznie
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy
niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy
co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w prowadzeniu spraw z zakresu płac oraz księgowości
pozostałe wymagania niezbędne:
- Znajomość przepisów prawa dotyczących: rachunkowości, finansów publicznych, naliczania wynagrodzeń i zasiłków z ubezpieczenia społecznego, ochrony danych osobowych, służby cywilnej
- Znajomość zasad: sporządzania deklaracji do ZUS, sporządzania deklaracji podatkowych, dokonywania potrąceń z wynagrodzeń, dekretowania dokumentów finansowych
- Umiejętność organizowania pracy własnej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe
- Obsługa systemu Progman, obsługa programów TREZOR, PŁATNIK, e-ZUS, systemu EZD oraz systemu bankowego NBP
- Szkolenia (kursy) z zakresu płac, ubezpieczeń społecznych i rachunkowości
- Znajomość przepisów prawa dotyczących pracowniczych planów kapitałowych
- Systematyczność i odpowiedzialność, terminowość, sumienność, rzetelność
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyKopie dokumentów potwierdzających ukończenie szkoleń (kursów) z zakresu płac, ubezpieczeń społecznych i rachunkowości
Dokumenty należy złożyć do: 2025-01-22
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Archiwum Państwowe w Kielcach
ul. J.Kusocińskiego 57
25-045 Kielce