W dniach 19-20 września odbyła się Konferencja Gospodarcza Elbląg’23 zorganizowana przez Dziennik Elbląski. Główne tematy poruszane na Konferencji skupiały się wokół gospodarki, bezpieczeństwa i rozwoju regionu Warmii i Mazur.
Czy targi mogą być bezpieczne? – to jedno z najczęstszych pytań zadawanych przez wystawców jak i odwiedzających po ogłoszeniu przez Rząd kolejnego etapu odmrażania ograniczeń.
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz skierował apel do Premiera od ponad 100 organizacji przedsiębiorców o wyznaczenie i ogłoszenie daty zakończenia ograniczeń w działaniu przedsiębiorstw najpóźniej na dzień 1 lipca br.
Polacy z wiekiem stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Według badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne ogółem blisko trzech na czterech Polaków twierdzi, że robi świadome zakupy. Podczas gdy wśród młodych w wieku do 24 lat taką postawę deklaruje 68%, to wśród osób powyżej 50 roku życia ten odsetek wzrasta aż do 78,1%. Świadome zakupy to dla nas nie tylko przemyślana lista i nieuleganie impulsom zakupowym, ale przede wszystkim zwracanie uwagi na jakość i pochodzenie produktów, które znajdują się w naszych koszykach. Polacy chętnie wybierają produkty od polskich lokalnych producentów, będąc przekonanym, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale również wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska.
W sercu malowniczej krainy Warmii i Mazur, otoczony bujną przyrodą i urokliwymi krajobrazami, znajduje się nasz młyn, którego celem jest dostarczanie wyjątkowej mąki najwyższej jakości. Co wyróżnia naszą produkcję? Wyłącznie lokalne zboże dostarczane przez naszych zaufanych dostawców z tego malowniczego regionu.
Styropian grafitowy w branży budowlanej cieszy się dużą popularnością, która wciąż stale rośnie. Nie dzieje się tak bez przyczyny, bowiem cechuje się on znakomitymi parametrami termoizolacyjności, które są w stanie zapewnić efektywniejsze ocieplenie budynku.
EXPO Kraków od ponad 5 lat gromadzi gości podczas targów, kongresów, konferencji, festiwali i bankietów. Co dzieje się w obiekcie podczas pandemii? Jakie są plany na przyszłość? Kiedy ruszą pierwsze imprezy i jak będą one wyglądać?
W obecnym, trudnym czasie wszystkim nam przyszło zmierzyć się z wyjątkową sytuacją i nowymi wyzwaniami. Branża targowa ma teraz przed sobą wiele zmian, ale nadal kluczową wartością targów dla przedsiębiorstw będzie możliwość nawiązania nowych kontaktów, podtrzymanie dotychczasowych relacji oraz prezentacja nowoczesnych rozwiązań i usług.
Miniony rok upłynął pod znakiem inflacji i szeregu nieoczekiwanych zmian związanych z wojną na Ukrainie, co mocno wpłynęło na różne dziedziny życia, w tym również na rynek spożywczy.
Rynek spożywczy jest niezwykle wymagający. Producenci, aby skutecznie wychodzić naprzeciw nowym wymaganiom konsumentów, ale też być w zgodzie z obowiązującymi regulacjami, muszą skracać czas potrzebny na rozwój nowych produktów i szybciej wychodzić z nowymi propozycjami.
Grupa spółek DANONE, do której należą takie marki jak Danone, Alpro czy Żywiec Zdrój, łączy siły z Akademią Leona Koźmińskiego i Kozminski Business Hub, by wspólnie wspierać rozwój polskich start-upów. Akademia Pozytywnego Wpływu DANONE skupiona jest na korzyściach wynikających z zastosowania regenaratywnego modelu biznesowego i przynależności do ruchu B Corp, zrzeszającego firmy dobre dla świata.
W uchwalonej w sobotę rano przez Sejm RP tzw. Tarczy Antykryzysowej nie uwzględniono zasadniczych postulatów polskich przedsiębiorców, reprezentowanych w Radzie Przedsiębiorczości.
Blisko połowa Polaków próbowała już roślinnych zamienników mięsa (RZM) i większość z nich uważa, że są smaczne. InsightOut Lab zaprezentował autorski raport dotyczący polskiego rynku RZM w kontekście trendów światowych. Z badania jasno wynika, że rośnie zainteresowanie rodzimych konsumentów tego typu żywnością, ale jeszcze nie jest na takim poziomie jak w innych krajach UE. To może oznaczać potencjał biznesowy zarówno dla producentów, jak i dla inwestorów.
„Ekologia jest astronomią życia” jak mówi Claude Levi-Strauss, francuski antropolog. Ekologiczny styl życia czyli taki, w którym troszczymy się o środowisko naturalne, o zdrowie własne oraz o zrównoważony rozwój.
Pierwszy dzień Targów WorldFood Poland już za nami. Informacje spływające do organizatorów dowodzą, że wydarzenie to okazało się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Już w godzinach porannych w platformie dla uczestników oraz gości Targów zalogowanych było niemal 2000 użytkowników!