Porządki w domu, malowanie pisanek, Wielki Tydzień, przygotowanie święconki i poniedziałkowe lanie wodą, a na stole żurek lub barszcz z białą kiełbasą, jajka i sałatka jarzynowa – to obowiązkowy element świąt wielkanocnych większości Polaków, wynika z badania przeprowadzonego w ramach inicjatywy „Wybieram lokalne” PSH Lewiatan.
Polacy z wiekiem stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Według badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne ogółem blisko trzech na czterech Polaków twierdzi, że robi świadome zakupy. Podczas gdy wśród młodych w wieku do 24 lat taką postawę deklaruje 68%, to wśród osób powyżej 50 roku życia ten odsetek wzrasta aż do 78,1%. Świadome zakupy to dla nas nie tylko przemyślana lista i nieuleganie impulsom zakupowym, ale przede wszystkim zwracanie uwagi na jakość i pochodzenie produktów, które znajdują się w naszych koszykach. Polacy chętnie wybierają produkty od polskich lokalnych producentów, będąc przekonanym, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale również wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska.
Wiele osób przyzna zapewne, że dzisiejsze masowo produkowane, dostępne w sklepach “sieciówkach” wędliny nie dorównują smakiem tym z dzieciństwa.
Fafernuchy najdziwniejszą nazwą lokalnej potrawy – tak uznała ponad połowa respondentów badania „Polacy i kuchnia regionalna”.
W sercu malowniczej krainy Warmii i Mazur, otoczony bujną przyrodą i urokliwymi krajobrazami, znajduje się nasz młyn, którego celem jest dostarczanie wyjątkowej mąki najwyższej jakości. Co wyróżnia naszą produkcję? Wyłącznie lokalne zboże dostarczane przez naszych zaufanych dostawców z tego malowniczego regionu.
Bateria kuchenna to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia kuchni.
Przygotowania do świąt Bożego Narodzenia to dla wielu z nas spore wyzwanie. Porządki, prezenty, czy wreszcie wigilijna kolacja – niejedna pani domu od tygodni zastanawia się jak zadowolić podniebienia domowników. Niemal 90% polskich rodzin zamierza podać przynajmniej jedną potrawę rybną podczas Świąt Bożego Narodzenia – wynika z ogólnopolskiego badania konsumentów. Czy jednak tą rybą musi być karp? To pytanie zadają sobie ci, którzy nie przepadają za tą dość tłustą i ościstą rybą. Może warto wrócić do regionalnej tradycji, zgodnie z którą na polskich stołach królowały dorsze, sandacze czy szczupaki?
Konsumenci mają obecnie bardzo szeroki wybór produktów, a przy tym coraz większą wagę przywiązują do własnego zdrowia. Jednym z zauważalnych trendów jest to, że Polacy stawiają przede wszystkim na tradycyjne produkty. Coraz bardziej doceniane są znane, lokalne marki i artykuły, wytworzone w procesie zrównoważonego rozwoju. Ich zaletą jest także posiadanie czystego składu i krótkiej etykiety. Warto zwracać uwagę na to, co umieszczamy w swoim koszyku podczas zakupów.
Emaliowane, żeliwne, aluminiowe, a może wykonane ze stali nierdzewnej? Wybór naczyń do gotowania na rynku jest bardzo duży. Z łatwością można więc dobrać takie, które dobrze wpiszą się w nasze gusta i upodobania.
Wielkanoc to czas, który kojarzy nam się z rodzinnym biesiadowaniem.
Dżem z agrestu, chleb na zakwasie bio, wiejskie jajka czy kiszona marchew– z każdym rokiem chętniej otwieramy się na lokalne dobra, szukając alternatywy dla żywności masowo dostępnej w marketach. Internetowe targowiska z rzemieślniczymi wytworami przyciągają coraz więcej klientów z kilku powodów. Jakich?
Codzienny dylemat „kawa czy herbata” znany jest chyba każdemu z nas. Oba napoje nieodłącznie towarzyszą nam, czy to w trakcie śniadań, czy też podczas spotkań towarzyskich.
Współcześnie coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z wartości tradycji, stabilności i wartości rodzinnych w prowadzeniu biznesu. Jednakże tylko niewielu może pochwalić się oficjalnym uznaniem w postaci prawa do posługiwania się znakiem Fundacji Firm Rodzinnych. Jedną z nich jest nasza firma – Młynomag.
Sezam, według arabskiej baśni, był grotą wypełnioną rozmaitymi kosztownościami. Jesteśmy zdania, że skarby to nie tylko złoto i diamenty – a już na pewno nie dla kucharzy! Zamiast skupiać się na wykwintnych skorupiakach, kawiorze czy dziczyźnie, szef kuchni Knorr poleca lokalne grządki i ogrody. To właśnie tam kryją się niepozorne, ale pełne smaku sezonowe produkty, które pomogą stworzyć nadzwyczajne specjały.
Okres dostawy można znacznie wydłużyć, stosując specjalne pojemniki na borówki.