Artykuł Dodaj artykuł

Raport Punkt Widzenia - Stora Enso o przyszłości rynku opakowań do 2016 roku i później

Firma Stora Enso opublikowała dziś nowy raport Punkt widzenia, przedstawiający kierunek, w którym zmierza branża opakowań detalicznych.

Raport Punkt Widzenia - Stora Enso o przyszłości rynku opakowań do 2016 roku i późniejFirma Stora Enso opublikowała dziś nowy raport Punkt widzenia, przedstawiający kierunek, w którym zmierza branża opakowań detalicznych. Raport obejmuje rynek nowoczesnych rozwiązań w detalicznym handlu spożywczym do 2016 roku. Wynika z niego, że szybko zmieniające się nawyki konsumentów są siłą napędzającą popyt na innowacyjne rozwiązania w segmencie opakowań.

„Opakowania detaliczne: rok 2016 i później” to trzeci z serii raportów Punkt widzenia firmy Stora Enso Packaging Solutions. Omawia szybkie zmiany następujące w handlu detalicznym oraz ich wpływ na zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w przyszłości.

Raport przedstawia także analizy przypadków ukazujące, jak niektórzy sprzedawcy detaliczni  obniżyli koszty pakowania na poziomie 50–70%  dzięki stosowaniu innowacyjnych opakowań. Przybliża również kluczowe czynniki wyróżniające sprzedawców na rynku, gdzie w ciągu 10 lat wskaźnik udziału  produktów marek własnych ma wzrosnąć do 50%.

Gdy 70% decyzji o zakupie produktów żywnościowych zapada w miejscu sprzedaży, a na rynku handlu detalicznego panuje silna konkurencja, opakowanie odgrywa istotną rolę w zwiększaniu sprzedaży i obniżaniu kosztów w całym łańcuchu wartości — mówi Tomasz Żebrowski, prezes Stora Enso Poland.

W raporcie zaprezentowano pięć trendów, które będą miały wpływ na sektor detalicznych opakowań artykułów żywnościowych w przyszłości. Są to:

  • sukces dyskontów
  • zwiększony wskaźnik penetracji marek własnych
  • nowoczesna technologia opakowań
  • wkroczenie detalistów na rynek internetowy
  • większy nacisk na zrównoważony rozwój

Sprzedawcy detaliczni, którzy najlepiej zrozumieją potencjał opakowania i w pełni go wykorzystają, będą mieli największe szanse na sukces na rynku — tak dziś, jak i jutro. Cieszymy się, że w raportach Punkt widzenia możemy nadal dzielić się wiedzą na temat przyszłości branży opakowań detalicznych. Zapraszamy klientów do dalszego dialogu — mówi Tomasz Żebrowski, prezes Stora Enso Poland.

Tomasz Żebrowski wystąpi na XVIII Międzynarodowej Konferencji i Wystawie Papierniczej PROGRESS'14 organizowanej w Łodzi w dniach 23-25 września br., gdzie wygłosi referat  na temat przyszłości opakowań detalicznych  do 2016 roku i później.

Cały raport Punkt widzenia jest dostępny na stronie:
www.storaensopack.com/press-media.

Artykuł został dodany przez firmę


Podobne artykuły