jedzenie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

Polska droga mleczna

Rok 2015 jest trudny dla polskich i światowych  producentów i przetwórców mleka. Krajowy rynek uwarunkowany jest niskimi cenami surowca, zamknięciem rosyjskiego rynku, wysokimi karami za przekroczenie kwot mlecznych czy suszą, która nawiedziła nasz kraj.   

Rok 2015 jest trudny dla polskich i światowych  producentów i przetwórców mleka. Krajowy rynek uwarunkowany jest niskimi cenami surowca, zamknięciem rosyjskiego rynku, wysokimi karami za przekroczenie kwot mlecznych czy suszą, która nawiedziła nasz kraj.

Eksperci i przedstawiciele wielu spółdzielni mleczarskich informują, że sposobem na odbicie się od tej trudnej sytuacji jest umocnienie pozycji na rynku krajowym oraz eksport.

WorldFood Warsaw - branża mleczarska WorldFood Warsaw - branża mleczarska

Do sierpnia 2015 roku wyeksportowaliśmy artykuły mleczarskie o wartości 1,1 mld euro, a więc o 17% mniej niż rok wcześniej. Standardowo już największymi odbiorcami są kraje Unii Europejskiej – Niemcy, Czechy, Holandia czy Włochy. Wśród krajów poza unijnych dominują: Algieria (38 mln euro), Chiny (32 mln euro), Wietnam (24 mln euro) oraz Arabia Saudyjska (16 mln euro).

Jak prognozują eksperci Banku Zachodniego WBK w 2016 roku powinniśmy odnotować wzrost sprzedaży artykułów mleczarskich.

Trudna sytuacja rynkowa zmusza producentów do poszukiwania nowych rynków eksportowych oraz wzmacniania pozycji na rynku krajowym. Jedną z możliwości rozwoju spółdzielni daje udział w krajowych targach biznesu spożywczego o międzynarodowym zasięgu.

„Branża mleczarska to ważny sektor polskiej gospodarki, który może poszczycić się wieloma sukcesami eksportowymi. Dla przedstawicieli tej branży mamy atrakcyjną ofertę wystawienniczą, która umożliwia nawiązanie nowych kontaktów z zagranicznymi partnerami, z krajów takich jak Chiny, Niemcy czy Ukraina. Ponadto podczas III edycji targów odbędzie się specjalna strefa do rozmów wystawców z przedstawicielami sieci handlowych. Już po poprzednich edycjach wiemy, że takie spotkania okazują się owocne i przynoszą pozytywne rezultaty”- informuje Agnieszka Szpaderska, manager Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw, które odbędą się w dniach 19-21 kwietnia 2016 w EXPO XXI.

„Zwiedzający poprzednią edycję byli mocno zainteresowani ofertą polskiego sektora mleczarskiego, głównie eksportem mleka w proszku” – dodaje Szpaderska.

Wśród wystawców znaleźli się krajowi i zagraniczni producenci mleka i jego przetworów – zdobywca Złotego Medalu OSM w Kransymstawie, OSM w Łowiczu, OSM w Skierniewicach, holenderski producent sera Beemster Cheese oraz liczni dystrybutorzy produktów mleczarskich.

„III edycja WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia w Warszawie. Już dziś zapraszam przedstawicieli sektora mleczarskiego do udziału w tej wystawie” – zachęca Szpaderska.

WorldFood Warsaw to targi biznesowe o międzynarodowym zasięgu. W minionej edycji udział wzięło 200 wystawców z 28 krajów świata oraz ponad 3 tysiące zwiedzających. Aż 94% wystawców uważa, że udział w targach przyczynia się do zwiększenia wyników sprzedażowych. Po raz pierwszy w II edycji targów zorganizowano strefę spotkań z przedstawicielami sieci handlowych. W rozmowach B2B udział wzięli reprezentanci Auchan, SPS Hansel, TOPAZ, Jeronimo Martins Polska, Carrefour, Makro, Tesco, Cash&Carry czy WSS Społem.

Już dziś organizatorzy targów przewidują, że trzecia edycja  odbędzie się z jeszcze większym rozmachem. A jej bogaty program merytoryczny z pewnością okaże się ciekawy dla przedstawicieli sektora spożywczego, w tym branży mleczarskiej. 

Artykuł został dodany przez firmę

Lentewenc Sp. z o.o. (ITE Group Plc.)

Lentewenc Sp. z o.o. skupia swoje działania na organizacji międzynarodowych wystaw i konferencji w Polsce w różnych sektorach przemysłu. Organizowane przez nas targi są targami branżowymi (B2B) skupiającymi polskie i zagraniczne firmy związane z danym sektorem przemysłu. 

Zapoznaj się z ofertą firmy


Inne publikacje firmy


Podobne artykuły


Komentarze

Brak elementów do wyświetlenia.