jedzenie

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

Eksperci, trendy i wyzwania. Co czeka branżę spożywczą, nutraceutyczną, HoReCa i cold chain w 2025 roku?

W dniach 8–10 kwietnia w halach EXPO XXI w Warszawie odbędzie się 11. edycja targów WorldFood Poland, które ponownie staną się centrum merytorycznej debaty dla przedstawicieli nie tylko z sektora spożywczego czy nutraceutycznego, lecz także cold chain oraz HoReCa. W programie znalazły się najistotniejsze tematy wyzwań regulacyjnych, innowacji technologicznych, zrównoważonego rozwoju czy roli konsumenta w kształtowaniu przyszłości tychże branż. Co jeszcze ciekawego będzie można usłyszeć podczas trzech dni gorących debat i merytorycznych prelekcji?

Eksperci, trendy i wyzwania. Co czeka branżę spożywczą, nutraceutyczną, HoReCa i cold chain w 2025 roku?

W dniach 8–10 kwietnia w halach EXPO XXI w Warszawie odbędzie się 11. edycja targów WorldFood Poland, które ponownie staną się centrum merytorycznej debaty dla przedstawicieli nie tylko z sektora spożywczego czy nutraceutycznego, lecz także cold chain oraz HoReCa. W programie znalazły się najistotniejsze tematy wyzwań regulacyjnych, innowacji technologicznych, zrównoważonego rozwoju czy roli konsumenta w kształtowaniu przyszłości tychże branż. Co jeszcze ciekawego będzie można usłyszeć podczas trzech dni gorących debat i merytorycznych prelekcji?

Transformacja sektora żywności i napojów – najnowsze regulacje

Podczas tegorocznej edycji WorldFood Poland uczestnicy przyjrzą się zmianom prawnym i systemowym, które wpływają na konkurencyjność polskiej branży spożywczej. Pierwszego dnia, 8 kwietnia, w centrum uwagi znajdzie się wdrożenie Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (ROP), które dla wielu firm oznacza konieczność redefinicji modeli produkcyjnych i dystrybucyjnych, ale także szansę na realne zaangażowanie w gospodarkę obiegu zamkniętego.

Nie zabraknie tematów związanych z jakością i transparentnością – zwłaszcza w kontekście rosnącej skali zjawiska zafałszowań żywności oraz potrzeb konsumentów, którzy coraz częściej poszukują produktów autentycznych, certyfikowanych i wytwarzanych w sposób odpowiedzialny. Eksperci podejmą również wątek przyszłości segmentów roślinnych i organicznych, które stają się nie tylko odpowiedzią na potrzeby rynku, lecz także elementem większej transformacji żywności w kierunku zrównoważonego rozwoju.

To okazja do refleksji nad tym, jak zmiany legislacyjne, oczekiwania konsumentów i globalne trendy wpływają na model funkcjonowania całego sektora.

ColdChain Forum – wyzwania i innowacje w chłodniczym łańcuchu dostaw

W ramach ColdChain Forum, organizowanego 9 kwietnia, uczestnicy przyjrzą się najważniejszym wyzwaniom operacyjnym, technologicznym i prawnym w sektorze produktów wymagających kontrolowanej temperatury.

W centrum uwagi znajdą się m.in. zmiany geopolityczne i ich wpływ na łańcuchy dostaw, a także nowe podejście do efektywności energetycznej, w tym potencjał odzyskiwania ciepła na różnych etapach cold chain. Eksperci przyjrzą się również pułapkom prawnym i ubezpieczeniowym, które mogą generować znaczne ryzyka dla producentów i operatorów, oraz zastanowią się, jak skutecznie im przeciwdziałać.

Dużą część programu poświęcono automatyzacji i robotyzacji jako narzędziom wspierającym efektywność magazynowania i transportu. Nie zabraknie tematów związanych z odpowiedzialnością w łańcuchu – zarówno formalną, jak i praktyczną. Pojęcie „martwych pól odpowiedzialności”, czyli sytuacji, w których nikt nie chce brać odpowiedzialności za błędy w procesie, będzie jednym z punktów debaty na ColdChain Forum.

Forum zamknie panel dyskusyjny o wyzwaniach ESG, który podejmie temat inwestowania w zrównoważony rozwój w branży chłodniczej – od oszczędności energii po odpowiedzialność środowiskową i społeczną.

Konferencje NutraFood Poland – regulacje prawne, nauka i dietetyka przyszłości

Rosnące zainteresowanie zdrowiem, zmieniające się potrzeby konsumentów oraz rozwój rynku suplementów diety sprawiają, że sektor ten wymaga uważnego śledzenia zmian legislacyjnych. Odpowiedzią na te potrzeby są konferencje w ramach NutraFood Poland 2025.

W centrum tegorocznych wystąpień znajdą się najnowsze regulacje krajowe i unijne dotyczące znakowania, reklamy i składu suplementów diety. 8 kwietnia eksperci przeanalizują takie tematy jak m.in. deklaracje zdrowotne, ochrona patentowa, stosowanie określeń typu beauty i green claims, a także konsekwencje uchwał zespołu ds. suplementów diety dla produktów będących już w obrocie. Pojawią się również wątki związane z nowymi regulacjami dotyczącymi opakowań oraz komunikacji środowiskowej (np. PPWR), które mają coraz większe znaczenie także dla producentów nutraceutyków.

Drugim filarem wydarzenia (9 kwietnia) będzie nauka i jakość – rozumiane zarówno jako źródło wiarygodności marek, jak i motor innowacji. Uczestnicy zapoznają się z aktualnymi badaniami klinicznymi dotyczącymi składników takich jak ashwagandha, grzyby funkcjonalne czy berberyna, poznają metody standaryzacji ekstraktów roślinnych oraz dowiedzą się, jak projektować produkty zgodne z oczekiwaniami nowoczesnego i świadomego konsumenta.

Ostatnia część konferencji, odbywająca się 10 kwietnia, poświęcona będzie praktycznym aspektom suplementacji – w tym personalizacji żywienia i roli suplementów w profilaktyce oraz wspierania zdrowia mózgu, kondycji psychicznej i ogólnej odporności organizmu na stres środowiskowy. Dzięki współpracy z dietetykami z Dietetyka XXI Wieku i praktykami klinicznymi, eksperci obecni na targach NutraFood Poland dostarczą wiedzy, która łączy świat nauki z realiami codziennej pracy specjalistów z tej branży.

Liderki Branży HoReCa – odpowiedzialne przywództwo w gastronomii

Branża HoReCa coraz mocniej stawia na odpowiedzialne zarządzanie – nie tylko procesami, ale przede wszystkim ludźmi i wartościami. Konferencja Liderki Branży HoReCa odbywająca się 10 kwietnia, będzie przestrzenią rozmów o tym, jak łączyć efektywność biznesową z troską o środowisko, zespół i społeczność.

W programie znajdą się dwa panele tematyczne: pierwszy poświęcony zrównoważonemu przywództwu, drugi – inkluzywnemu zarządzaniu personelem i budowaniu dobrostanu pracowników. Poruszymy m.in. tematy redukcji śladu środowiskowego, przełamywania stereotypów, rozwoju kobiet w branży HoReCa i znaczenia zdrowia psychicznego w miejscu pracy. To wydarzenie dla tych, którzy chcą prowadzić gastrobiznes odpowiedzialnie – z wartościami i empatią.

WorldFood Poland 2025 to nie tylko targi – to platforma wiedzy, networkingu i debat o przyszłości branży. Spotkajmy się w dniach 8-10 kwietnia w Warszawie i razem kształtujmy kierunki rozwoju rynku! Więcej informacji na stronie www.worldfood.pl/program/konferencje/

Artykuł reklamowy

Artykuł został dodany przez firmę

Lentewenc Sp. z o.o.

Lentewenc Sp. z o.o. skupia swoje działania na organizacji międzynarodowych wystaw i konferencji w Polsce w różnych sektorach przemysłu. Organizowane przez nas targi są targami branżowymi (B2B) skupiającymi polskie i zagraniczne firmy związane z danym sektorem przemysłu. 

Zapoznaj się z ofertą firmy


Inne publikacje firmy


Podobne artykuły


Komentarze

Brak elementów do wyświetlenia.