Branża producentów pieczywa jest jedną z podstawowych gałęzi przemysłu spożywczego, produkując artykuły pierwszej potrzeby – według badań prowadzonych na przestrzeni ostatnich lat, 98% badanych zadeklarowało, że je pieczywo[1]. Jednak od kilku miesięcy Polacy muszą płacić za pieczywo coraz więcej, niestety – wiele wskazuje na to, że to nie koniec podwyżek.
Agresja Rosji na Ukrainę ma swoje bezpośrednie przełożenie na sytuację sektora rolno-spożywczego w Europie. Polacy z niepokojem obserwują wzrost cen podstawowych produktów spożywczych.
16 października świętujemy Światowy Dzień Chleba. To doskonała okazja, by przyrządzić wykwintne pasty z przepisów szefów kuchni Piątnicy i smakowicie uczcić ten dzień!
Dokładnie 35,8 kg pieczywa w ciągu 12 miesięcy spożywa przeciętny Polak - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego .
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że przeciętny Polak zjada blisko 40 kg chleba rocznie.
Pyszne, świeże pieczywo nie wymaga wielu dodatków. Jednak aby zamieniło się w pożywną kanapkę niezbędne jest choć minimum. Czy istnieje sposób na kanapkę w kilka sekund? Oczywiście! Wystarczy zawsze mieć w domu kilka składników, z których każdy stanowi wyśmienite dopełnienie kromki chleba oraz odwagę, by w nieoczywisty sposób je połączyć. Oto 5 sprawdzonych sposobów na wyśmienitą kanapkę, która składa się jedynie z kilku podstawowych elementów – chleba, przepysznego dodatku oraz szczypty wyobraźni.
Polski Związek Producentów Żywności Roślinnej oficjalnie rozpoczął swoją działalność. Organizacja będzie reprezentować wspólny głos przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem produktów pochodzenia roślinnego, a także wspierać dalszy rozwój branży.
Na pewno znasz przysłowie „śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, kolację jak żebrak” – jest w nim wiele prawdy.
Z jednej strony – smakołyki na stole, z drugiej – ryzyko niestrawności, zgagi i… wyrzutów sumienia na samą myśl o stanięciu na wadze po świętach. Idź na spacer po obiedzie, pij zioła – te porady znają wszyscy. Oto 5 nieoczywistych sposobów, które pomogą przetrwać święta bez negatywnych konsekwencji związanych z przyrostem masy ciała.
Rośnie świadomość społeczeństwa na temat pozytywnego wpływu rolnictwa ekologicznego na klimat. Według badania opinii SW Research, zrealizowanego w ramach kampanii „Przestaw się na eko – szukaj Euroliścia”, aż 70,3 proc. badanych uważa, że oddziaływanie rolnictwa ekologicznego na środowisko naturalne jest korzystne!
Kampania „Dobre Zboże Wiele może. #Czerp ze zboża” została zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Produktów Zbożowych (SPPZ) w 2021 roku. W kwietniu 2022 r. rusza już jej druga edycja. Głównym celem działań jest edukacja konsumentów na temat produktów zbożowych, w tym kasz i płatków. Za działania mediowe po raz kolejny odpowiada agencja PR Hub.
Według szybkiego szacunku GUS, w sierpniu 2023 r. ceny żywności w Polsce były o 12,7% wyższe niż w sierpniu roku 2022. Jak, mimo rosnących cen, przekonać klientów do zakupów, a tym samym rozwijać swoją firmę? Jak sprawić, by jedzenie wciąż dawało radość? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poszukają wystawcy i goście targów POLAGRA, które rozpoczną się w środę.
W Japonii mówi się, że najpierw je się oczami, potem językiem. Kuchnia ta słynie z dopracowania w każdym detalu i wykorzystywania dobrej jakości składników. Warto więc zainspirować się azjatycką estetyką i tworzyć we własnym domu dania, które będą zachwycać nie tylko smakiem, ale i wyglądem. Szczególnie ciekawe efekty może przynieść połączenie egzotycznej kuchni z europejskimi składnikami. Można wykorzystać na przykład technikę sushi do przygotowania mięsnej przekąski, a słynny ramen wzbogacić polską szynką.
Polacy z wiekiem stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Według badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne ogółem blisko trzech na czterech Polaków twierdzi, że robi świadome zakupy. Podczas gdy wśród młodych w wieku do 24 lat taką postawę deklaruje 68%, to wśród osób powyżej 50 roku życia ten odsetek wzrasta aż do 78,1%. Świadome zakupy to dla nas nie tylko przemyślana lista i nieuleganie impulsom zakupowym, ale przede wszystkim zwracanie uwagi na jakość i pochodzenie produktów, które znajdują się w naszych koszykach. Polacy chętnie wybierają produkty od polskich lokalnych producentów, będąc przekonanym, że w ten sposób nie tylko wybierają świeżość i dobry smak, ale również wspierają rozwój lokalnej gospodarki i przyczyniają się do ochrony środowiska.
Wszystkie płatki wymienione w raporcie są bezpieczne dla konsumentów.