W dniach 19-20 września odbyła się Konferencja Gospodarcza Elbląg’23 zorganizowana przez Dziennik Elbląski. Główne tematy poruszane na Konferencji skupiały się wokół gospodarki, bezpieczeństwa i rozwoju regionu Warmii i Mazur.
Jej ojczyzną jest Etiopia, historia sięga wielu stuleci wstecz, a aromat towarzyszy nam każdego dnia. Kawa, bo o niej oczywiście mowa, od 1949 roku jest sercem firmy Tchibo, która produkuje ją nie tylko z należytą starannością, ale i pasją. Teraz marka, bazując na swoim bogatym doświadczeniu, prezentuje swoisty przewodnik po tym, wciąż jeszcze nieodkrytym, świecie. Przypadający na 29 września Dzień Kawy to idealny moment, aby poznać tajniki jej przygotowania.
Żółty barwnik. Jest to jeden z popularniejszych barwników azowych stosowanych w przemyśle spożywczym.
Żółcień chinolinowa jest to barwnik nieazowy rozpuszczalny bardzo dobrze w wodzie. Ze względu na to, że jest to potencjalnie szkodliwy barwnik, zakazany jest w takich krajach jak Stany Zjednoczone i Japonia.
Jest to syntetyczny barwnik azowy, który jest bardzo dobrze rozpuszczalny w wodzie. Ze względu na jego zły wpływ na zdrowie jest zakazany w kilku krajach.
Polski Związek Producentów Żywności Roślinnej oficjalnie rozpoczął swoją działalność. Organizacja będzie reprezentować wspólny głos przedsiębiorców zajmujących się wytwarzaniem produktów pochodzenia roślinnego, a także wspierać dalszy rozwój branży.
Syntetyczny barwnik, zawiera jodynę. Występuje w formie soli sodowej i bardzo dobrze rozpuszcza się w wodzie. Charakteryzuje się małą odpornością na promienie słoneczne.
Są chyba jednymi z najbardziej charakterystycznych dodatków do żywności jakie występują. Dla wielu ludzi należą zarazem do najbardziej zbędnych substancji stosowanych w przemyśle spożywczym (oczywiście pod względem technologicznym) jak i tych dodatków, które są najbardziej efektowne marketingowo.
Ponad 350 Wystawców z 23 krajów, kuchnie i alkohole świata, przyprawy i zioła, najlepsze produkty, specjalni goście kulinarni, eksperci branży spożywczej i HoReCa – słowem cała branża spożywcza przez trzy dni w stolicy!
Ponad 350 Wystawców z 23 krajów, kuchnie i alkohole świata, przyprawy i zioła, najlepsze produkty, specjalni goście kulinarni, eksperci branży spożywczej i HoReCa – słowem cała branża spożywcza przez trzy dni w stolicy!
Według szybkiego szacunku GUS, w sierpniu 2023 r. ceny żywności w Polsce były o 12,7% wyższe niż w sierpniu roku 2022. Jak, mimo rosnących cen, przekonać klientów do zakupów, a tym samym rozwijać swoją firmę? Jak sprawić, by jedzenie wciąż dawało radość? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi poszukają wystawcy i goście targów POLAGRA, które rozpoczną się w środę.
„Zdrową żywność”, produkty „eko”, „bio” i „organic” znajdziemy już nie tylko w sklepach wielkopowierzchniowych czy internetowych, ale także u osiedlowych sprzedawców, w kioskach, na spożywczych bazarach czy stacjach benzynowych. Ale czy wszystko, co kryje się pod tymi nazwami, naprawdę jest ekologiczne? Niestety nie! Często jest to chwyt marketingowy, wykorzystywany przez niektórych producentów żywności, chcących skorzystać z rozwijającego się ekologicznego trendu. A sposoby, by nie dać się wyprowadzić w (nieekologicznie) pole podczas zakupów, są naprawdę proste! Wystarczy czytać etykiety i szukać na nich znaku Euroliścia!
Latem, gdy słońce rozpieszcza nas swoimi promieniami, nie ma nic lepszego niż spotkania z przyjaciółmi na świeżym powietrzu. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich najbliższych wyjątkowym deserem, koniecznie sprawdź nasz przepis na przepyszny sernik z dodatkiem rabarbaru!
Marnowanie żywności to ważny, globalny problem. Poziom naszej ekologicznej świadomości stale jednak wzrasta, co przekłada się także na pozytywne nawyki społeczeństwa. Jak wynika z raportu pt. „Klimat tworzą ludzie – zachowania ekologiczne Polaków”1, znaczna część osób stosuje w swojej kuchni zasady zapobiegające marnowaniu żywności, w tym ponad 60 proc. przerabia niezjedzone produkty. Jak Polacy podchodzą do kwestii ekologii w kuchni? Czy idea zero waste jest nam bliska i co możemy zrobić, by ten nurt na dobre zagościł w naszych domach?
Istnieje potwierdzony przez naukowców związek pomiędzy postrzeganym kolorem, a wzrostem apetytu. Nic dziwnego więc, że w przypadku produktów spożywczych istotne są nie tylko walory smakowe, ale i estetyczne.