Z jeszcze większą odpowiedzialnością za środowisko, tradycyjnie, ale zarazem w pełni wykorzystując potencjał e-zakupów – co będziemy jeść i jak będzie wyglądała konsumpcja w 2022 roku? E
Co łączy homara, dzikiego łososia i mintaja, wołowinę, batata, cieciorkę i soczewicę oraz ryż? Wszystkie te produkty pochodzą ze Stanów Zjednoczonych Ameryki i będzie się można z nimi zapoznać podczas „HORECA Kraków – Kulinarne Odkrycia Ameryki” w dniach 26-27.04.2021.
Według badań 8 na 10 Polaków przygotowuje potrawy w domu, a w kuchni spędza 6,1 godziny w ciągu tygodnia.
Nieubłaganie zakończył się okres wakacyjnego leniuchowania. Zamiast planowania kolejnych wypraw za miasto, nad morze, w góry czy nad jezioro, myśli coraz częściej wędrują ku liście niezbędnych podręczników, zeszytów, piórników i całej reszty przyborów szkolnych. Gotowi na pierwszy dzwonek? Ta perspektywa wymaga pewnego przeorganizowania wakacyjnych nawyków. W grę wchodzą nie tylko nastawianie budzika i poranne wstawanie. Zmiany będą dotyczyć również jadłospisu. Jak przygotowywać smaczne, ale niezbyt pracochłonne posiłki do szkoły lub pracy? Szef kuchni Knorr chętnie podzieli się swoimi pomysłami.
Porządki w domu, malowanie pisanek, Wielki Tydzień, przygotowanie święconki i poniedziałkowe lanie wodą, a na stole żurek lub barszcz z białą kiełbasą, jajka i sałatka jarzynowa – to obowiązkowy element świąt wielkanocnych większości Polaków, wynika z badania przeprowadzonego w ramach inicjatywy „Wybieram lokalne” PSH Lewiatan.
Polacy kochają kuchnię włoską. Uwielbiamy nie tylko desery, risotto czy makarony, ale przede wszystkim pizzę. To właśnie ten najpopularniejszy na świecie przysmak rodem ze słonecznej Italii, obchodzi swoje święto 9 lutego. Według raportu Glovo, pizza jest najchętniej zamawianym jedzeniem na całym świecie. Jakie smaki pizzy królują w Polsce? Czy Polacy świętują Dzień Pizzy? Gdzie mieszka największy wielbiciel pizzy? Odpowiedź znajdziecie poniżej!
Podobnie jak w modzie, także w kulinariach pojawiają się pewne nurty i trendy. W 2021 roku to głównie domowe kuchnie tętniły życiem. Pomimo pandemicznej rzeczywistości Polacy eksperymentowali z różnymi smakami. Gdy nie dało się odwiedzić lokali, królowało jedzenie na wynos. Jednak śmiałkowie, pasjonaci, ale również nowicjusze postawili na gotowanie samemu. To właśnie przy wspólnych stołach gromadziły się całe rodziny, tocząc pojedynek o tytuł najlepszego domowego kucharza. Po jakie produkty wtedy najczęściej sięgali?
Miniony rok upłynął pod znakiem inflacji i szeregu nieoczekiwanych zmian związanych z wojną na Ukrainie, co mocno wpłynęło na różne dziedziny życia, w tym również na rynek spożywczy.
W dniach 18-20 kwietnia 2023 r. w halach EXPO XXI w Warszawie odbędzie się kolejna, IX edycja targów WorldFood Poland, które od początku swojego istnienia pretendują do najważniejszego i największego wydarzenia biznesowego sektora spożywczego w Polsce i w tej części Europy.
Jakie będą tegoroczne święta Bożego Narodzenia?
Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej szacowana jest na 1,36 mld zł w cenach detalicznych (0,5% całego rynku spożywczego), a z końcem 2019 w naszym kraju działało 18 637 gospodarstw legitymujących się certyfikatem, co stanowi 3,5% użytków rolnych uprawianych w Polsce.
Znamy składniki, czytamy etykiety i wymagamy od producentów uczciwości. Na wybory żywnościowe konsumentów, nawet te natury etycznej, szybko reagują producenci. Czy to wystarcza do zmiany jakości jedzenia na sklepowych półkach?
Żadna branża nie pozostaje obojętna na zmieniające się jak w kalejdoskopie trendy. Każdego roku można również śledzić pojawiające się nowinki ze świata kulinarnego, które tak wyglądem, jak i smakiem wprawiają w zachwyt i zdumienie. Obok najbardziej oryginalnych receptur znaleźć można dużo ciekawych podpowiedzi, które dodadzą wyrafinowania codziennej kuchni, a także poprawią jakość naszej diety.
Kolejne kulinarne inspiracje laureatów programu „Doceń polskie”! Tym razem producenci artykułów spożywczych nagrodzonych znakiem jakości zapraszają do przygotowania dań doskonałych na rodzinny obiad. Pierogi, rolada, pasztet, a na deser tort. Brzmi zwyczajnie? To tylko pozory!
Ale jaja! – pod taką nazwą odbyła się druga odsłona warsztatów kulinarnych w ramach programu edukacyjnego „Kulinarnie mocni”. To wspólna inicjatywa Federacji Polskich Banków Żywności i firmy McCormick, właściciela marki Kamis.